Pink School Student

Bonjour!
Welcome!


br< . Welcome to my Wonderland . I'm Nur Khairunisa Najwa and Aina Aziera, the owner of this Blog .But most people know us as Najwa and Ayra. enjoy visit our Blog. Do follow and thank youuu :)



Chatting !
Leave Your Messages Here! < /div>


Credits
Big Claps


Template by ! Aniys99 aniys99
Owner blog ! : AyraNajwa

-------------------------------- Copyright© by Aniys 2012-2013 --------------------------------
Puasa pertama di bulan ramadhan tahun 2013 .. ;)

Assalamualikum kepada pembaca blog semua !!
salam 3 Ramdhan..hehe baru nak update blog :)
macam biasa laa kan.. memelakan entry dengan ucapan yang begitu skema sekali

Seperti yang pernah Najwa sampaikan posting beberapa hari yang lalu yg tajuknya ''Text Ramdhan Untuk Dikirimkan Kepada Kawan2'' , hari ni kitorang ingin mengungkap Keistimewaan 10 hari Pertama di Bulan ramadhan


 "Sepuluh hari pertama ramadhan dinamakan terbukanya pintu Rahmat Allah Subhanahu wa Ta’ala kepada hamba-hamba-Nya yang menunaikan shaum,Sepuluh hari kedua atau pertengahan dinamakan Magfirah yaitu di Ampuninya-Nya segala dosa-dosa oleh Allah Subhanahu wa Ta’ala, dan Sepuluh hari terakhir bulan ramadhan dinamakan pembebasan dari api neraka. 


Sebagaimana yang diterangkan dalam hadist Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam’ :

Dari Abu Hurairah Radhiyallahu ‘Anhu,dimana ia berkata bahwa Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam Bersabda :

“Awal bulan Ramadan adalah Rahmah, pertengahannya Maghfirah, dan akhirnya ‘Itqun Minan Nar (pembebasan dari api neraka).”

Sudah kita sadari bersama, jika awal-awal melaksanakan puasa merupakan hari-hari terberat. Namun jika kita mengawali niat berpuasa di Bulan suci Ramadhan ini dengan hati bersih dan ikhlas, Insya Allah Keistimewaan 10 hari Pertama di Bulan ramadhan akan kita raih. Kemudian persiapkan diri kita untuk menghadapi 10 hari kedua di Bulan Ramadhan.

Semoga kita selalu di berikan rasa khusuk dan tuma'ninah dalam menjalankan perintah Allah Subhanahu wa Ta’ala di bulan Ramadhan ini. Aamiiiiiin


Ini pula '' 5 Larangan Sepanjang Ramadhan''
 

 1) Kite kenalah kurangkan masa untuk untuk menonoton TV , sebaliknya kita habiskan masa terluang kita dengan membaca Al-Quran, buku yang berunsurkan agama dan ilmiah.


  2)Peliharalah mata  kita daripada melihat gambar2 yang kurang sopan , bukan mata shj malah seluruh anggota badan kita.


 3)Gantikan minat kita untuk ke panggung dengan menziarahi masjid, solat terawih dan melakukan perkara2 yg mendtgkn kebaikan.
 
4)Kurangkan berbualdalam perkara yang tidak penting.. malah latih mulut 
kita untuk beristighfar,selawat dan baca Al-Quran .







  Ini shj yang dapat Najwa bagi dkt korg .. 5 larangan yg dkt atas tuh bukan untuk korg sahja malah untuk Najwa dan Ayra juga.. apa lah salahnya jika kita cuba untuk berubah dalam masa terdekat sepanjang bulan Ramdhan yg mulia ini ? perubahan yang sedikit itu lama2 sdh menjadi kebiasaan kita tidak kiralah di bulan Ramadhan atau bulan2   
 slpsnya.